Základní doporučení pro zálohu dat celého systému a obnovu obrazu PC například po závadě disku apod.

Doporučení pro zálohování a obnovu systému SmartClass

Pravidelná záloha databáze systému
Pravidelně zálohujte složku s databází systému SmartClass, která je umístěna na síťové cestě uvedené v IT dokumentaci k učebně (obvykle \\IP_ADRESA_ULOŽIŠTĚ\ROBOTEL). Tato záloha je klíčová pro bezpečné obnovení dat v případě závady.

Vytvoření obrazu disku
Po prvotním nastavení učebny nebo po provedení údržby doporučujeme vytvořit obraz disku učitelského počítače a jednoho studentského počítače (např. č. 1). Tento obraz bude cennou zálohou pro případ výpadku nebo poškození disku.

Záloha složky SmartClass-Teacher
Zálohujte složku C:\SmartClass-Teacher na učitelském počítači po finálním nastavení učebny. Pravidelné zálohování této složky není nutné; stačí po ukončení nastavovacích úprav.

Dodržováním těchto kroků zajistíte rychlé obnovení systému v případě technických problémů.

Obnova studentského počítače SmartClass:

Ve většině případů je možné obnovit studentský počítač bez zásahu AV MEDIA Systems, a.s. Po obnově systému Windows (např. z vytvořené zálohy nebo klonováním disku z jiného funkčního studentského počítače) je třeba provést tyto tři základní kroky:

Přejmenování počítače
Přejmenujte počítač podle číslování jednotlivých stanic v učebně, aby odpovídal standardnímu označení.

Nastavení plochy
Pokud jsou studentské počítače nastaveny s konkrétními tapetami s číslem stanice, změňte tapetu pomocí lokální politiky:

- Otevřete editor zásad skupiny příkazem gpedit.msc.
- Přejděte na Konfigurace uživatele → Plocha → Plocha → Tapeta plochy.
- Nastavte zásadu na Povolit a zadejte cestu C:\Windows\Web\Wallpaper\Robotel, kde jsou tapety s čísly stanic (např. 1.jpg).
- Nastavte styl tapety na Roztáhnout.

Po restartu nebo obnovení plochy systému Windows se tapeta nastaví dle číslování stanice.

Úprava ID klienta SmartClass-Student
Otevřete aplikaci SmartClass-Student, abyste nastavili správné ID klienta:

- Spusťte SmartClass-Student ikonou z plochy nebo ze Start menu jako správce (držením kláves levý SHIFT + CTRL při spuštění).
- V aplikaci zkontrolujte název počítače učitele na prvním řádku a ID stanice na druhém řádku.
- ID stanice upravte podle pozice daného počítače v učebně a klikněte na SAVE. (Ujistěte se, že je počítač učitele při tomto kroku       spuštěn, musí být v síti viditelný jeho HostName).

Pokud je vše správně nastaveno, aplikace se zavře bez chybového hlášení.

Dodržováním těchto kroků zajistíte správné fungování obnoveného počítače ve SmartClass učebně.

Obnova učitelského počítače SmartClass

Obnovení učitelského počítače je možné pouze s asistencí AV MEDIA SYSTEMS, a.s., protože vyžaduje přenos licence, nastavení a novou aktivaci na aktivačním serveru výrobce. Postup po obnově systému ze zálohy zahrnuje následující kroky:

- Po obnově systému je nutné mít k dispozici zálohu složky C:\SmartClass-Teacher z učitelského počítače. Zároveň je vyžadován přístup na tento počítač, například přes aplikaci TeamViewer.

- Počítač musí být zcela připraven v síti či doméně dle požadavků organizace.

- Obnovení a aktivaci provede technik AV MEDIA SYSTEMS, který vám poskytne další podrobnosti a konkrétní kroky k úspěšnému dokončení obnovy učitelského počítače. Tento proces zajišťuje, že všechny licenční a síťové požadavky pro učitelský počítač jsou splněny a systém SmartClass bude správně fungovat.